Katamarán Suli Augusztus 14-18. negyedik nap

Katamarán Suli Augusztus 14-18. negyedik nap 1540 1024 Katamarán Suli

Csütörtök – a tökéletes nap, amikor kalandpark, friss szél, bőszeles vitorla és a császármorzsa tette emlékezetessé a Katamarán Sulisok amúgy is vidám pillanatait.

Már a reggel is remekül indult. A srácok időben érkeztek, az idő meleg, de nem túl heves volt, és némi szellő is lengedezett. Naná, hogy bátran vágtunk bele a kalandokba, és a reggeli megdumát követően máris a homokos strandon találtuk magunkat. Egy kicsit tornáztunk, mert az ugye fontos a fiatal szervezetnek, majd a Katamarán Suli védjegyévé váló felfújt cápákkal versenyeztünk.

Ezt mi „cápaváltó” néven használjuk. A játék egyszerű, két csapatra oszlunk, két jelet teszünk a Balatonba. Csapatonként egy-egy cápa társaságában kell parti homokos indulással, úszva megkerülni a vízi jeleket. A feladat izgi, csapatépítő és nem mellesleg a hűsítő hullámokban zajlik. Legnagyobb örömünkre a Hajógyári Kikötő emblematikus figurája, Burka Tibi bácsi a kertész is drukkolt a csapatoknak, együtt örültünk.

A vizes megmérettetést remek tízórai követte, fonott kalácsot kaptunk lekvárral és kakaóval – mi ez, ha nem igazi csemete csemege. Tele pocakkal lazítottunk egy keveset az árnyében, majd felszereltük a bárkákat. Mivel a reggeli keleti leállt, és az előre jelzés szerint délutánra remek nyugati szél volt várható, így a Kalandparkot helyeztük előtérbe. Ahogy az már felénk lenni szokott, sportos szárazruhát húztunk, rá mentőmellényt és a Black Jack motoros hátán áthajóztunk Tihanyba. A korosztályunknak és a méretünknek megfelelően három oktatóval három tudásszinten kóboroltunk az erdei drótkötélpályán. Zajos sikert aratott a hely, és mivel egyben épségben tértek vissza a nebulók a lombok közül, járt a jutalom fagyi részükre.

A motoros hazaút gyors volt és szórakoztató, ezt úgy tűnik, nem lehet megunni. Ebédre éppen időben érkeztünk, a mai menü csontleves volt, melyet tarhonyás hús követett csemege uborkával. A szieszta idejét társasjátékokkal töltöttük az árnyékban, jobb a békesség mind a napszúrás.

Délután remek nyugati szél lengedezett a hajógyári öbölben, így kihasítottunk a kis katamaránokkal. Először bemutatta a csapat a maradék két vizsga gyakorlatot, fordultak és perdültek a nebulók, mint a balerinák. Ezt követően visszatértünk a „cápaváltó” helyszínére és a homokos Balaton parton megtartottuk az eheti „Strand Regattánkat”. Felsorakoztunk a partra húzott mini katamaránokkal a strandon, majd egy adott jelre egyszerre vágtunk neki a kijelölt távnak. A nagy versenylázban nem kis meglepetésünkre nem csak apróbb ütközések kaptak szerepet, de egy látványos borulás is. Hála a begyakorolt mozdulatoknak az akció inkább volt szórakoztató, mint ijesztő.

A remek megmérettetést hosszabb túravitorlázás követte, melyet hol labdajátékokkal, hol bőszeles vitorlákkal tettünk változatossá. Talán érthető, ha a remek események forgatagában megfeledkeztünk az időről, és jól elkéstük az uzsonnát. A partra érkezés követően gyorsan leszereltünk, majd ezzel a lendülettel fel is faltuk az elénk tett csábító császármorzsát, és a hozzá felszolgált ízletes baracklekvárt. Jóllakottan a napi zárás is könnyebben ment, átbeszéltük a nap tanulságait, majd persze jó adag késéssel, elköszöntünk egymástól.

Szöveg és fotó: Rozsda

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!