VI. Svert Kupa Zamárdi

VI. Svert Kupa Zamárdi 2000 1330 Katamarán Suli

Fergeteges hangulatú napot tudhatunk magunk mögött. Mindig izgalmas dolog utánpótlás versenyzőkkel a déli partra látogatni, de ez most különösen remekül sikerült. És nem csak a kiváló eredmények miatt, amik persze nem maradhattak el.

A VI. alkalommal megrendezett eseményre 124 felnőtt és 25 ifjúsági vitorlázó nevezett, ami igen impozáns létszám. Bátran állíthatjuk a versenyen való megjelenést ennek megfelelően mi is komolyan vettük. Reggel 7-kor találkoztunk Alsóörsön, és 8-körül már hajóztunk is Zamárdi felé. Közötte azonban átbeszéltük a versenykiírást a várható szélviszonyokat és a napi menetrendet, majd beöltöztünk. Nem szeretnék semmi nemű hasonlatot a hétköznapokból átemelni, de ha 90 perc lett volna a készülődésre, akkor a női egységeink vélhetően ezt is tartalmasan kitöltötték volna. Na de tegyük félre a cinizmust, hiszen a megadott időben, 8.50-kor már ott vigyorogtunk a rajtvonalon.

Kilenckor a felnőttek, majd rá fél órára az ifjúságiak rajtoltak, a nekik előírt rövidebb pályán. A Katamarán Suli „Nacra Falka” szekcióját négy egységgel képviseltük. Nacra 15 Heli/Anna, Nacra 15 Sosi/Lencsi, Nacra 17 Bálint/Ármin és Nacra 17 Erik/Zalán vett részt a mini katamaránokon a regattán, míg Olivér a motorosból elemezte a látottakat. A rajt mondjuk úgy elfogadhatóan sikerült. El nem késte senki, de pár másodperc azért maradt benne – ezt még majd gyakoroljuk. Heli/Anna rajtolt a legjobban középen, és a 3 perces jelig – amikor is fel lehetett húzni a genakkert – ügyesen komoly mélységet gyűjtöttek össze hátszélben. Így Zamárdi nagystrand keleti végén elhelyezett első jelet ők kerülték meg az első helyen. A többiek a rendező hajó közelében vágtak neki a távnak, közel hasonló technikával. A három perces jelre szépen felugrottak a bőszeles vitorlák és a friss reggeli nyugati szélben hamar letudta a társaság az első etapot.

A második jel Zamárdi, Harcsa utcai móló szomszédságában volt és nagyon sokáig úgy tűnt a hölgyeknek áll a zászló. Heli/Anna párosa magabiztosan cirkált szinte az ideális középvonalon, míg tőlük északra a második helyen Sosi/Lencsi érkezett. Ha nincs az a minimális szélkiakadás közvetlenül a jel előtt, bizti ők fordulnak a második helyen. Ám jött egy leállás, amit a tapasztaltabb és persze nagyobb hajóval érkező Erik/Zalán kettős kezelt le hamarabb, és ezzel átvették a második helyet. Sajnos Bálint/Ármin beragadt a déli parton a strandolók szomszédságában, amivel már az elején tetemes hátrányt sikerült összeszedni. Nem lehetett ez a pozíció akkor sem kellemes, ha némileg kárpótolta őket az ezernyi strandoló fiatal leány látványa.

Az élmezőny már javában Tihany osont félszélben, amikor újabb szélforduló következett. Ennek köszönhetően előkerülhettek a jóképűen színes bőszeles vitorlák, és az események felgyorsultak. Az élen nem változott a helyzet. Az Apátság árnyékában az eddig is magabiztosan vezető Heli/Anna egység fordult első helyen. A második pozíciót Erik/Zalán őrizte, míg a harmadik helyre Sosi/Lencsi érzetett volna. A feltételes mód azért jár a Hölgyeknek, mert amíg nincs egy felfújható sárga izé a közelükben, szuper módon közlekednek. Ám ez a valami megzavarja a teret körülöttük. Ahogy a korábbi jelnél Erik/Zalán ment el nekik, most Bálint/Ármin élt a nem várt lehetőséggel. De a srácoknak pünkösdi királyság jutott. Addig okostojáskodtak, míg a Nacra 17 szélbe állt alattuk, a sebessége minimális lett. Naná, hogy a Hölgyek alulról lekerülték és ezzel visszavették a dobogós helyet. Izgi jelenet volt, lesz mit elemezni rajta.

A befutóra a két női egység konzervatív cirkálást bemutatva érkezett, míg a pasik kockáztattak. Helena/Anna rajt-cél győzelméhez nem fért kétség. Magabiztos stabil vitorlázás bemutatva még a felnőtt győztes előtt szakították át a képzeletbeli célvonalat. A Bálint/Ármin egység a negyedik helyről kockáztatva húztak egy komolyat a nyílt víz felé északra. Kivételesen bejött és ezzel a második lépcsőfokot szerezték meg a dobogón. Erik/Zalán ezt még tudta tetézni, nem elég, hogy ők sem cirkáltak szépen, hanem koppantóra kihízták a déli partot, de még genakkert is híztak a cirkáló szakaszban. Talán nem meglepő, de ezzel a döntésükkel pint annyit estek vissza, hogy Bálint/Ármin be tudott futni előttük. Meglehet, hogy ott a strandon a látványos piros bőszeles vitorla jó ötletnek tűnt a fürdőző lányok előtt, de hogy hátra felé mentek vele a srácok, az is biztos. A negyedik helyre nagyon szépen fejlődő vitorlázással a Sosi/Lencsi egység érkezett. Vélhetően, ha nincsenek azok a fránya sárga jelek, ők is a dobogón végeznek – de van idejük, aggodalomra semmi ok.

A versenyt követő friss szélben Zamárdi – Alsóörs edzést tartottunk. A két Nacra 15 és a két Nacra 17 egység állt össze és egymás segítve fejlesztettük a sebességet, az élességet és a legénységi pozíciókat. A hölgyek ezt maximális figyelemmel és koncentrációval oldották meg, köszönet érte. A pasik figyelme folyamatosan lankadt, ráadásul Bálint elképzelése olykor felül írták az edzői elvárásokat, így nem meglepő, hogy a két Nacra 15 ment többet elől.

Javában elmúlt már az ebédidő, mire partot értünk. Ám a remek kis közösségünk nem széledt szét. A pasik gondoskodtak az étkezésről, – nem, ugyan nem főztek, de rendeltek pizzát. Eközben a leányok rajtszámot, nemzeti lobogót ragasztottak az idén érkezett nagyvitorlákra. Nem gondoltuk, de mire végeztünk, elérkezett a díjkiosztó ideje. Tőlünk nem meglepő módon egy csapatként érkeztünk a Black Jack motorossal vissza Zamárdiba.

A másodfokú viharjelzés, a fenyegető északi szél és az esőfelhők látványa senkit nem riasztott el a déli parti kalandtól. Nagy büszkeség ez nekünk. Mentőmellényt és széldzsekit ragadtunk, majd levágtattunk Zamárdiba a kiürült tavon át. Sajnos idén nem ment minden olyan flottul a díjkiosztó körül, mint vártuk. Vacsora nem volt a versenyzőknek, az eredményhirdetés több mint 40 percet csúszott, és a drágább díjat is egytestű versenyző kapta, mint egy éve. Mindezek a körülmények sem rontották el a Nacra Falka hangulatát. Csupáncsak annyit eredményeztek, hogy nem állt módunkban az összes díjazottat megvárni, hiszen még a teljes sötétség előtt akartunk visszaérni Alsóörsre. Átvettük az ifjúsági többtestű díjakat, majd elsomfordáltunk. Útközben a szembe hullámzás miatt igen szórakoztató és látványos vágtatásban volt részünk, dolgozott is az Insta sztori a csemeték készülékein. Alig vizesen és nagyon elégedetten érkeztünk vissza a kikötőnkbe, ahol elbúcsúztunk egymástól.

Hamarosan újabb kalandokkal folytatjuk.

Szöveg és fotó: Rozsda

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!