Szerdától péntekig készültünk az Alsóörsi bázis előtt, majd hétvégén Almádiba látogattunk a Forward WIP versenyre.
Sajnos az edzésen megint nem volt szerencsénk a széllel. Gyenge sokszor leálló fuvallatokkal tudtunk csak dolgozni. A heti program már a pálya versenyzés alapjainak finomítása volt, a rajt és a bójavételek kerültek fókuszba.
A csapat újonc része ugyan gyakorlott versenyző más osztályokból, de a katamarán vitorlázás valamit az apparent wind sailing mind-mind más manővereket kíván meg bizonyos szituációkban, így ezek elsajátítása kulcsfontosságú, hogy például egy kapu kerülésnél ne fürdés legyen a manőver vége.
Mivel a srácok frissen ültek össze, így a köztük levő összhangot is meg kell, hogy találják, ilyenkor kiemelt szerepet kap a kommunikáció kormányos és mancsaft között, míg aztán reméljük, majd félszavakból is megértik majd egymást.
A csapatok is kissé hiányosak voltak a nemzetközi iskolai elfoglaltság okán, de azért csereberével sikerült mindenkinek kicsit gyakorolni, így 2db Nacra 15 és a nagyfiús Nacra 17 tudta le a 3 napos edzést.
Szombatra, a verseny napjára aztán jobban összeállt a brigád és 4 hajóval vágtunk neki a napnak. A nekivágás sajnos azonban nem volt elég gyors, így az egész csapat lekéste az első futamot. Sebaj, ezt a leckét is megtanultuk.
A második futam már ismét leálló szélben zajlott a Fűzfői öböl bejáratában. A rajt nem sikerült mindenkinek a legjobban, de a mezőny vitorlázás és a széltaktikai döntések nagyot javultak szerencsére. Öröm, amikor az edző magában mormolja a motorosban, hogy – most kéne halzolni- és aztán láss csodát a srácok meg is halzolnak 🙂
A futam után sajnos a szél alább hagyott, az iránya koránt sem volt stabil és Böröcz Bence és csapata nem tehetett mást, a partra parancsolta a mezőnyt. Egy órás parti halasztás után véget ért a nap és a megmaradt parti széllel haza vitorláztunk.
A vasárnapi indulás már időben sikerült és sikeresen elértük a rajtot. Két kis szeles futamot futottunk, gyenge, le-le álló keleties szélben, aminek elég fura ritmusa volt, mind a pörgésekben, mind pedig szélerőben. A srácok is megkeveredtek kicsit és egész furcsa dolgokat produkáltak néha bójavételeknél, manővereknél, párhacokban egyaránt. A második futam után Bence a verseny lezárása mellett döntött, tekintve az instabil időjárást és az egyre fenyegetőbb zivatar tevékenységet.
Így vitorlázva indultunk el haza, amit aztán vontára cseréltünk és az első délről érkező felhőszakadás kíséretében értünk haza.
Következő programunk a Kékpántlika a Kékszalag után.