Katamarán Suli tábor 2019. augusztus 19-23. első nap

Katamarán Suli tábor 2019. augusztus 19-23. első nap 1733 1152 Katamarán Suli

Hétfőn kezdetét vette utolsó idei táborunk a Katamarán Suliban. Fiatal, ám de igen csibész csapat jött össze, résen kell lennünk.

A megszokottaknak megfelelően 9:00 órakor találkoztunk e heti táborlakóinkkal, akik elismerésre méltó módón, pontosan érkeztek. Nagyon találóan jegyezte meg az egyik tanítványunk, hogy számára is izgi mindig az első nap. Ekkor csendben vannak a jövevények, még mindenki fürkészi a másikat, ki mit hozott magával az otthoni csomagból. Nos, elárulhatjuk, az első nap az oktatók számára is kihívásokkal teli.

Az alapvető ismeretek,  kikötői viselkedési szabályok bemutatása után sor került közelebbi ismerkedésre, és kikérdeztük a gyermekek úszást tudását, amit élőben is teszteltünk. A kikötő biztonságos öblében, mentőmellényben, motoros kísérettel, egyesével ellenőriztük a heti porontyok vízbiztonságát. Ezen a téren minden rendben, a nagy sikerre való tekintettel mentőmellény nélkül is megtettünk még néhány kört a mini sárga jel körül. Ezután bejártuk a telepet, a nagy melegre való tekintettel gyorsan, és még vizesen megismerkedtünk a mini katamaránokkal. Ebédet ezúttal is helyben oldottuk meg és a gyümölcsleves illetve a csirke gyros tálra hajazó második fogás többnyire elnyerte a gyermekek tetszését. Na jó, a gyümölcslevesnek meglepő módon a héten kevesebb rajongója akad, mint az eddigi szezonban.

Az ebéd után árnyékos pihenés és játék következett, ami most inkább még játék volt. Na – majd szerda magasságában megnézzük a tiniket. A társas és a pingpong vitte a pálmát egészen addig, míg Gabó el nem rendelte a Topaz 12 katamaránok felszerelését. A Katamarán Suliban az első nap még a barátkozós társválasztás jegyében zajlik, így minden bárkára a maga választotta csapat került. Vízre szállás előtt természetesen a biztonsági felszerelések is ráugrottak a jövő katamarán hőseire, mentőmellény, bukósisak és lycra volt a mai viselet. Kati felelt a kellő mennyiségű folyadék és a napkrém felhasználásért, ezzel sem volt gond, irány a Balaton.

A héten sok a kezdő illetve az alapfokon hajózó nebulónk, és szél sem volt sok. Így nem volt mit tenni, a kihajózáshoz igénybe vettük az evezőket. Jól is jött, mert kiderült, hogy van akinek ez is új még. A Katamarán Suli első napi fix programja az úszás próba mellett a kis katamaránok felborítása, és visszaállítása. Itt dől el, hogy a baráti párok súlyban és tudásban is megfelelnek-e a biztonságos kéttestű vitorlázás feltételeinek. Nos, a mini manók remekül vizsgáztak, bátran borultak, meg is kedvelték – de akadt, ahol csak külső segítséggel sikerült a visszaállítás. Nos, természetes, hogy ennek következtében kedden újabb csapatok alakulnak. A nyíltvízi fürdéssel kombinált gyakorlatsorral hamar elment az idő, így észre sem vettük, hogy késve értünk partot. Sajnos az első nap a leszerelés sem ment még túl gyorsan, de szerencsére megértő szülőket kaptunk a hétre.

A mini bárkákat elcsomagoltuk, majd a gyümölcsök majszolása közben értékeltük az első, igazi nyári nap eseményeit.

Szöveg: Gabó és Rozsda

Fotó: Kati, Rozsda

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!