Katamarán Suli 2018.08.06-08.10 Negyedik nap

Katamarán Suli 2018.08.06-08.10 Negyedik nap 1540 1024 Katamarán Suli

Csütörtök – az 50 faktor és egy világbajnoki cím megszerzésének napja.

Ez már a negyedik napunk – hogy röpül az idő. Észre sem vesszük, és a tanítványaik már maguktól felszerelnek és vízre szállnak. De ez így van rendjén. Na de ne szaladjunk ilyen gyorsan, nézzük csak meg a mai eseményeket szépen sorba.

Reggel pontosan randi a BYC-ben – ez már természetes. A vidámság mellé jól megfér a fegyelem és a pontosság, ez egy aranyszabály. Majd persze jöhetett a bemelegítő tornasor a fűben, melyet ma Erik vezényelt. Nem hiszem, hogy nagyon örültek neki a nebulóink. Egyrészt még kicsit nedves volt a fű. Másrészt Erik úgy vélte, hogy ha az elmúlt napok gyakorlatait vegyíti az eddig büntetésben teljesített feladatokkal, akkor lesz igazi a reggeli átmozgatás. Nos, ennek köszönhetően a lazítások mellet előkerült néhány felülés, fekvőtámasz, és persze aki amilyen ötletet adott, azt még beépítette. Szóval bemelegedtünk.

A felszerelés – csütörtöki nap lévén – már elég jól és önállóan ment, nagy büszkeség ez nekünk. És mivel a reggeli keleti szél ma is csábítóan lengedezett már kora reggel, így az uzsonnázás és a beöltözést követően már vízre is szálltunk.

Látva az időjósok előrejelzéseit, már csak az 50 faktoros napkrémet használjuk az utánpótlás bőrének megvédésére, amit akár naponta több alkalommal is képesek vagyunk felhordani a testükre. Persze a folyadék bevitel sem maradhat el – az oktató teremben, a mini katamaránon, és a kikötőben is folyamatos itatás zajlik, – buborékos és csendes kivitelben, – kinek igénye szerint. Az állandó napsütésben kiderült, hogy az ütés védelmen kívül is van jótékony hatása a fehér bukósisakoknak. Egyrészt állandó napvédelmet biztosít, másrészt jól bevizezve folyamatosan képes hűteni a csemete kobakokat. Talán ezzel érdemeltük ki az egyik mini csemeténk visszajelzését – „a Katamarán Suliban nagyon vigyáznak ránk”.

A vízen a szokásos kalandok folytatódtak, persze ismét váltott legénységgel. Aki barátot választott az is megtalálta a számításait, de aki egyedül szerette volna megismerni a katamaránozás rejtelmeit, az sem csalódott. Igyekeztünk minden kérést – a lehetőségek függvényében – teljesíteni. Ennek köszönhetően még az ebéd előtt pancsi is szerepelt a napirendben. Majd még épp időben átöltöztünk, így jöhetett a jól megérdemelt ebéd.

A Vitorlás Étterem vidám és barátságos személyzete mára gombalevessel készült, amit bolognai spagetti követett. Több év tapasztalata, hogy az olasz alapú ételekkel nem nagyon lehet hibázni a gyermekétkeztetés terén. Miként a szerdai pizza, így a mai spagetti is mind eltűnt a nebulók pocakjában. Helyes, szép munka volt srácok.

A csendes pihenőt az árnyékban töltöttük. Első lépésnek megtanultuk közösen a négy alapcsomót, ami nélkül nincs Katamarán Suli. Majd mire szinte mindenki bemutatta a friss tudását, már el is érkezett a nap fénypontja. Berecz Zsombor világbajnoki versenyzése, melyet mindenképpen élőben szerettünk volna bemutatni a tanítványainknak.

Zsombi napjaink legeredményesebb vitorlázója, hazánkban elsőként kvalifikálta magát a következő olimpiára és a mai éremfutamra második helyen érkezett. Benne volt a pakliban, hogy akár fel is teheti a pontot az I-re. Legkellemesebb meglepetésünkre és nebulóink csodálatára ez meg is történt. Zsombi a szemül láttára utasította maga mögé a világ legjobb finnes vitorlázóit és győztesként emelhette magadba a nemzeti színű zászlót. Megható és felemelő pillanat volt, remélem, hogy egy időre megoldja a példakép missziót a Katamarán Suli utánpótlása részére is.

Az ünnepi hangulatban beöltöztünk, újra bekrémeztük a ránk bízott csemetéket, majd a vizes palackokkal felvértezve vízre szálltunk. Bár a kánikula továbbra is tombolt, így a legelviselhetőbb hely a Balaton lett. A friss keleti szél és a hűsítő hullámok elviselhetővé tették az amúgy igen heves nyarat. Jutott mára hínár szedés, árboc döntögetés és illegális kikötői fürdés, illetve a hozzá kapcsolódó izgalom – hát bátran kijelenthetjük, ma sem unatkoztunk.

A délutáni remek hangulatú vitorlázást követően leszereltünk és értékeltünk. Némi motivációs jelleggel bemutattuk a Spinnaker óra-napszemüveg meglepetésünket is. Ezt az ajándékot minden héten az adott turnusban kiemelkedő teljesítményt nyújtó nebulónk nyeri el. Volt sikere. A visszacsatolás közben eltüntettük a mai alma és müzli adatokat majd érzékeny búcsút vettünk egymástól. Péntek a tábor utolsó napja következik, melynek délutánján megmutatjuk a szeretteinknek, mit is tanultunk a héten.

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!