Katamarán Suli 2018.08.13-08.17 Harmadik nap

Katamarán Suli 2018.08.13-08.17 Harmadik nap 1540 1024 Katamarán Suli

Szerda – amikor hidegfront, no meg a friss szél meglepetést szerzett nekünk és megdőlt az egy hajóra jutó borulási rekord.

Az előző esti vihar nyomai úton útfélen szembeköszöntek velünk. A letépett fák, a még csillogó tócsák emlékeztettek minket arra, hogy kedden jócskán megváltozott az időjárás. Ezt mi egyáltalán nem bántuk, hiszen nem csak kellemes lehűlést, de kiváló szelet is hozott a Katamarán Suliba.

Reggel senki nem késett – hogy mik vannak!

Valamiért sem a csemetéink, sem a szüleik nem akarnak a fekvőtámaszok által erősödni. Szerdára kialakult a rend. Ma közkívánatra elmaradt a reggeli úszás, helyette alapos bemelegítés vette át az átmozgatás szerepét. Eleinte Erik, majd Hajni és végül Lovi diktálta a gyakorlatokat egészen addig, míg az utánpótlás át nem melegedett. Ezt követően ripsz ropsz felszereltünk néhány bárkát és beöltöztünk.

A lehűlt levegőre és az élénk szélre való tekintettel a hölgyeket és a kicsiket neoprén ruhába is belebújtattuk, biztos ami biztos. Mire végeztünk megérkezett a frissen sült tízórai is, majd vízre szálltunk.

A túl erős szél és a másodfokú viharjelzés pont eddig tartott. Mire kihajóztunk, a szél erőssége is csillapodott, minek köszönhetően kockázatmentesen vitorlázhattak a nebulóink. Pedig hogy vágytunk az erős szeles rohanásra. Na de ne legyünk mohók, mindent csak szépen sorban – így is mi voltunk az egyetlen reggeli táboros falka a vízen. Az idősebb bölcsek szerint mindennek eljön a maga ideje.
A hét legjobb szele fogadott minket a nyílt vízen, ahol megfontoltan, de már félszeles pályán közlekedtünk. Az óvatosság indokolt volt, hiszen az önbizalom hiányban nem szenvedő „B közép” csapata így is sikeresen állította fejre a mini katamaránját. Így jár az, aki hamarabb próbál egy testen közlekedni, mint hogy a legénysége tudása ehhez megfelelő lenne. Volt kis nyaffi, úszás és visszaállítási próbálkozás, de természetesen a végére minden rendben lett. Az akció közben persze arra is fény derült, hogy nem olyan rossz az a neoprén ruha, és mégsem ciki abban vitorlázni. Mert ugye az melegen tart a friss szélben is. Minden nap tanulunk valami újat közösen.

A „B közép” kísérleteit a kikötőbe való kihajózás követte, majd jött a leszerelés és szárítkozás. Akik az előző nap lemaradásban voltak a négy alap csomó bemutatásával, azok még ebéd előtt is gyakoroltak egy keveset, majd elandalogtunk falatozni. A Vitorlás Étterem türelmes személyzete ma zöldorsó levessel fogadott minket, majd pizza érkezett. Ennek az elfogyasztásával sem volt gond, – köszönjük.

Persze nem is mi lettünk volna, ha a „B közép” csapata nem borítja magára a vizet, miközben megsemmisítenek egy poharat. Megesik, hogy a gyerekek falkában fokozott szereplési vágyat éreznek magukban – nos, azt hiszem a mai akciók is ennek tudhatóak be.

A csendes pihenő ideje is aktívan telt. Néhányan még valóban halkan csomóztak, ám a többség a ping-pong és a csocsó körül vezette le megmaradt energiáit, – kevesebb sikerrel. Szerencsénkre nem csak az energiákkal álltunk jól, de a szél sem húzódott vissza teljesen. Így délutánra is remek északi, észak keleti szélben vágathattunk ki a nyílt vízre. A párosokat a kihajózásnál nem változtattuk meg, ám abban maradtunk, hogy a játékos vízi kalandok során a motorosból csereberélünk. Ezzel egy kicsit kedveztünk azon fiataljainknak is, akik komolyabb vonzalmat éreznek a motorcsónakozás iránt.

A hangsúly a hosszú távú vitorlázásra és az iránytartásra helyeződött, ennek keretén belül elhajóztunk egészen a hajógyári öbölig. Az olykor pöffös északi szél és a gyermeki szétszórtság egyvelege fura dolgokra képes. Először a lány hajója dobta le magéról az utasait, majd a „B közép” esett hármat a hirtelenebbik fajtából. A nagy nevetésbe olykor azért egy-egy izgatott sikoly is jutott, de bajuk nem lehetetett a nebulóinknak. A bukósisak, a mentőmellény és a neoprén ruha jótékony hatásának köszönhetően azon kívül, hogy eláztak a hőseink, nagyobb bajuk nem lett. És persze ne feledkezzünk meg az árbocok végén lapuló buborékokról sem. Ezek révén a felborult katamarán árboca nem tud lefúrni az iszapba, így biztos menedéket jelent a fürdőző kalandoroknak.
Az izgalmak is véget érnek egyszer, ma is így lett. Némi motoros segítséggel kievickéltünk a partra és leszereltünk. Az értékelés alatt elmajszoltuk a mai banán adagunkat majd elbúcsúztunk egymástól.

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!