Katamarán Suli 2018.08.13-08.17 Ötödik nap

Katamarán Suli 2018.08.13-08.17 Ötödik nap 1540 1024 Katamarán Suli

Péntek – egy szélcsendes bemutató és a hét lezárásának napja.

Ez az ötödik nap – ebben a melegben folyamatosan a szabadban lenni komoly kihívás. Érződik is a tanítványokon a fáradtság, ma fordult elő újra, hogy nem sikerült felkelni időben. Megesik az ilyen.

Ezért is kezdünk reggel úszással, – ha valami, ez felfrissíti a fiatal testet, szellemet. A kötelező hosszok megtételét követően öröm pancsolás következett. A harc a stégen, a cápáért a vízben és a fejes a rózsaszín karikába már nagyon megy. Bár csak ennyire jól sikerültek volna a hajó felszerelések.

Ma péntek van, és ez bizony a számonkérés napja is. Mivel minősített oktatási intézmény vagyunk, ezen a napon adnak tanulóink számot a héten megszerzett ismeretekből. A négy kötelező alap csomót már csütörtökön bemutatták, ez szuper lett. Ma reggelre maradt az önálló katamarán felszerelés, ahol születtek meglepetések. Érthető, ha a nagyok hamarabb megjegyzik a bonyolult elemek felszerelését, és elfogadható, ha a kisebbeknél még vannak lemaradások. Persze az egyik legizgalmasabb szituáció mégis a mini falka, akik hárman birkóznak egy nagy katamaránnal. Picit lassan szerelik fel, a vízre szállásnál is be kell segíteni, ám a vízen már úgy repülnek vele, hogy csoda. Nos, tehát reggel értékeltük az önerős felszereléseket, majd uzsonnáztunk. Bizonyítást nyert, hogy a frissen sült kakaós csiga messze a legnépszerűbb tízórai falat a Katamarán Suliban. A falatozás után beöltöztünk, napkrémet és vizet vettünk magunkhoz és kihajóztunk.

Nagy szerencsénkre az időjárás továbbra is kedvelt minket. A kellemes keleti szélben újabb vizsga elemek kerültek terítékre. A négy alapmanőver minden nebulónknak kötelező tantárgy: fordulás, perdülés, vízből mentés és motoroshoz állás. Aki a haladó szinten tart, annak ráadásnak a tolatás és a vontázás is feladata volt.

A vízi gyakorlatok után jöhetett az átöltözés és az ebéd. Az utolsó napra húslevest és roston sült csirkemellet szolgáltak fel nekünk burgonyapürével. A desszert görögdinnye volt, ilyen nagy melegben remek választás, köszönjük.

Az ebédet követő pihi az árnyékban zajlott és nem is volt olyan csendes. A csocsó és a pingpong megalapozta a délutáni hangulatot. Csak sajnos a szél nem volt meg hozzá.

A megbeszéltek szerint időben megérkeztek a szülők a bemutatóra. A kikötő előtti vízterületre tettük ki apályát, ahova két motorossal szállítottuk ki őket. Reménykedtünk, hogy a nagy meleg ellenére marad némi szél a szülők részére is, de nem így lett. Persze a játékos tanítványinkat ez nem túlzottan zavarta. Eleinte a borulásokkal szórakoztatták magukat és a szeretteiket, majd összekötötték a bárkákat. Érdekes volt látni, milyen nagy biztonsággal szaladgálnak egyik hajóról a másikra, komolyabb akadály nélkül. Abban csak reménykedhetünk, hogy a szeretteik nem gondolják úgy, hogy egész héten csak falatoztunk, evezgettünk és borulgattunk – mert a mai napról ez jött le.

A bemutató után a kis katamaránok leszerelése remekül sikerült, majd jöhetett a díjkiosztó. Felöltöttük a Katamarán Sulis pólókat, és átadtuk a jól megérdemelt nyereményeket. Természetesen most sem maradhatott el a különdíj. Az önmagához képest legnagyobb fejlődést mutató tanítványunknak egy napszemüveg óra csomagot adtunk.

Nagyon köszönet illeti a szülőket, hogy legféltettebb kincseiket egy hétre ránk bízták. Elismerés a tanítványainknak, hogy ebben a rekkenő hőségben elviseltek minket, a tanagyagot és igyekeztek minél több dolgot elsajátítani. Hálásak vagyunk a Balatonfüredi Yacht Club személyzetének, hogy a héten náluk vendégeskedhettünk, remek volt. Végül, de nem utolsó sorban köszönet Hajninak, Zacsinak és Lovinak az egész heti odaadó munkáért.

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!