Katamarán Suli tábor 2022. augusztus 1-5. első nap

Katamarán Suli tábor 2022. augusztus 1-5. első nap 2000 1330 Katamarán Suli

Hétfő – egy új hét kezdete a Katamarán Suliban

A Katamarán Suliban megszokott menetrend szerint – a haladó táborokat követően – a héten már vegyes csapattal osztozunk a többtestű vitorlázás örömein. Mind korosztályban, mind tudásszintben jó elkülöníthető kis tudásközpontokat tudtunk alkotni, amihez alakítottuk az első nap programját is.

Reggel szinte az összes nebuló időben megérkezett az új „Team Kaáli” kikötőbe, Balatonalmádiba. Jó látni az arcokon a kellemes meglepetés mosolyát, – öröm, ha az utánpótlásnak is tetszik az új környezet. A kezdő eligazítást Rozsda tartotta és bemutatta a heti segédeit is, nevezetesen Katit, Balázst, Lilit, Kopit és Benit – vélelmezhető, hogy a vidám hangulatra sem lesz panasz. Ezt követően közösen bejártuk a telepet, megismerkedtünk egymással és a heti biztonsági felszerelésekkel. Nincs katamaránozás mentőmellény, bukósisak, lycra mellény, trapéz és széldzseki nélkül, jobb az óvatosság.

A tízórai szünetben gyümölcskúrát tartottunk és banánt almával falatozva rápihentünk a nyílt vízi úszás próbára. Nagyon más medencében úszni, mint a Balatonban, ahol halak is vannak, olykor hínár csiklandozza a talpunkat és az iszaptól nem látjuk a meder fenekét. Így a Katamarán Suli első napján élőben teszteljük a nebulóink úszás tudását, két lépcsőben. Először teljes „menetfelszerelésben”, azaz mentőmellényben, buksiban és lycrában kell teljesíteniük a kitűzött távot. Amennyiben ezt a kihívást sikerrel vették, akkor jöhet az ismétlés, immár csak fürdőruhában, természetesen itt is szigorúan motoros kíséretében. Nos, a heti utánpótlás sem okozott csalódás, ügyesen bizonyítottak a Balaton hullámai között, jöhetett a jól megérdemelt ebéd.

Vannak bizonyos fogások, melyek a gyermek étkeztetésben sikerre vannak ítélve – ide sorolható a mai menü is. A zöldséglevest követő rántott pipihusi sültkrumplival, uborkával komoly elismerést kapott, ez a repeta kérelmekből is lejött. Tele pocakkal pihiztünk egy keveset, illetve a nyughatatlanok sportoltak, ki-ki ízlése szerint.

A délutáni friss szelet nem hagyhattuk kihasználatlan, így a Topaz 16-os katamaránok fedélzetén a haladó csapat vízre is szállt. Bár az ütemezésben az átkötött bőszeles vitorlák okoztak némi késést, de ez nem befolyásolta a kalandok élvezeti értékét. Ez idő alatt a kisebbek megismerkedtek a vitorlázás alapjaival, a Topaz 12 katamarán felépítésével és a hajózható, nem hajózható irányokkal. Némi frissítő csobbanást követően felszereltük a mini katamaránokat is, átbeszéltük a borulással kapcsolatos teendőket és tévhiteket.

Jó hangulatban rohan az idő, észre sem vettük, hogy a szülők már a kikötőben mosolyognak ránk, miközben mi még épp csak leszereltük a bárkákat. És akkor még hol volt a személyre szabott értékelés, visszacsatolás és a jutalom falatok elfogyasztása.

Szerencsére türelmes szülőket kaptunk a héten, így némi késéssel, de annál vidámabban köszöntünk el az első nap után tanítványainktól.

Amennyiben hinni lehet az időjárás előrejelzésnek, holnap is remek körülmények várnak ránk.

Szöveg: Rozsda
Fotó: Nyerges tanárnő

#KatamaránSuli
#TeamKaáli

Érdekelnek az új táborok, események?

KÖVESS

MINKET!

Cím: 8220 Balatonalmádi, Neptun utca 13.
    Telefon : +36 30 555 91 69
    Email: nagy.r.attila@nanaboat.hu

Jelentkeznél valamelyik táborunkba, eseményünkre? Töltsd ki az alábbi űrlapot!